Revoluční elektromobil MB CLA 250+ EQ v sériové výrobě: 800 V, 792 km

Nové CLA je nejchytřejším vozem, jaký kdy Mercedes-Benz vyrobil, tak by měl začínat náš článek – ale ano, je to pravda. Ve srovnání se svým předchůdcem má více prostoru, komfortu, inteligence a efektivity. Kromě čistě elektrické varianty s dojezdem 792 km jsou vyráběny i verze hybridní. S dojezdem podle WLTP 792 km se jedná o rekord vozidel v tomto segmentu. Základem pro novou generaci je modulární platforma MMA, 800 V elektrický pohon s výkonem 320 kW, čímž dosáhne zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy. Díky nové technologii 800 V lze u vyšších výkonů snížit ztráty. Výkonové prvky jsou moderní na bázi karbidu křemíku již z dříve vytvořené technologie EQXX. Ke snížení ztrát dopomohla i předělaná aerodynamika vozu s koeficientem odporu vzduchu cx = 0,21, který se pyšní nejlepší hodnotou ve své třídě. Velikost akumulátoru má využitelnou kapacitu 85 kWh, která s dojezdem pak určuje průměrnou spotřebu 12,2 kWh/100 km.

Elektrická verze CLA 250+ je vzadu vybavena synchronním elektromotorem doplněným dvoustupňovou převodovkou planetového typu. Díky systému převodovky pak dosahuje motor nižších otáček při vysokých provozních rychlostech a tím efektivnější a úspornější cestování. Varianta 4M je doplněna vpředu další motorickou elektrickou jednotkou, která umožňuje i jeho mechanické odpojení z důvodu snížení mechanických točivých ztrát, kdy není přední motor zapotřebí.

Nová je i palubní deska MBUX Superscreen po celé šířce interiéru, provedený modulárně a skládá se celkem ze tří displejů. V palubním systému jsou použity MBUX IV. generace, který dokáže pracovat s nejnovějšími modely AI pro plnění různých úkolů či dotazů uživatelem využívající ChatGPT, Microsoft Bing a Google Gemini. Díky těmo systémů, umí rozpoznat náladu a emoce řidiče.

Vozidlo je vybaveno i utrarychlým dobíjením, které zvládne za 10 minut nabít vozidlo na vzdálenost 325 km! Je to i proto, že díky 800 V architektuře (motor, baterie, nabíječ) a maximálnímu povolenému nabíjecímu DC výkonu 320 kW. Nová je i garance výrobce že po dobu 8 let nebo po ujetí 160.000 km neklesne kapacita vysokonapěťové baterie pod 70 % její původní kapacity, tedy pod 59,5 kWh. Z novinek vybíráme zavedené zcela nového modelu tepelného čerpadla, která dokáže čerpat energii z odpadního tepla pohonu (motoru), akumulátoru a okolního vzduchu a tím efektivně ji využívat k vytápění nebo chlazení kabiny či teplotní optimalizaci baterie.

Pro skalní odpůrce elektromobility a nutnosti zachování spalovacích aut provedl výrobce tzv. Project N. Na vysokorychlostním okruhu v jižní Itálii ujel prototyp elektrického CLA 24 hodin nepřetržitě, během nichž na okruhu 40 krát nabíjel a měnil řidiče, ujel za těchto 24 hodin 3.717 km průměrnou rychlostí 154,9 km/h. Strategie byla zvolena s ohledem na dobíjecí křivku tak, že se nabíjelo v rozmezí 5 až 50 % SOC a to nabíjecím výkonem 250 kW, jenž byl dostupný na okruhu. Dosažený výsledek 3.717 km znamená rekord ve vzdálenosti ujeté za 24 hodin pro elektrické vozy.

Nový Mercedes-Benz CLA 250+ 350 4MATIC 800V technologie dojezd 792 km
Soubory cookie používáme k poskytování funkcí sociálních médií (facebook, twitter a youtube) a analýze naší návštěvnosti. View more
Cookies settings
Accept
Zásady ochrany osobních údajů a souborů cookie
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Zásady soukromí a bezpečnosti
Proč používáme cookies? Soubory cookies a další technologie nám pomáhají zlepšovat naše služby, pomáhají nám analyzovat výkon webu a umožňují nám zobrazovat naše sociální sítě (Facebook, Twitter a Youtube). V nastavení si můžete vybrat, které cookies můžeme používat. Svůj souhlas můžete kdykoliv odvolat.
Save settings
Cookies settings